De sociale medier

De sociale medier

Traditionelt set er sociale medier online platforme, hvorpå deres brugere kan interagere med andre brugere og derved skabe det sociale samspil, der i sagens natur udgør begrebet ”sociale medier”.

Derfor giver det også ganske god mening, når virksomheder – ligesom de fleste private brugere – vælger at interagere med deres kunder via social media platforms.

Ved at skabe en tilstedeværelse, hvor jeres kunder også færdes, vil I få en unik mulighed for at skabe en tæt relation til nye såvel som eksisterende kundeemner. Når I er tilstedeværende lige dér, hvor jeres kunder også er det, øger I samtidig muligheden for at blive valgt til fordel for de af jeres konkurrenter, der enten slet ikke befinder sig på sociale medier eller som ikke formår at skabe denne dialog med selv samme målgruppe.

B2C og de sociale medier

Blandt de private forbrugere, både i Danmark og på verdensplan, er Facebook til stadighed det sociale medie med den suverænt største tilslutning – 3,5 milliarder daglige brugere og 3 millioner i Danmark. Derudover har Instagram, Twitter, danske Snapchat og sågar bloggerplatforme vundet stort indpas for virksomheders digitale markedsføring.

Få et uforpligtende
tilbud indenfor få timer






Når vi taler sociale medier og markedsføring rettet mod de private forbrugere, er der adskillige medier, der anvendes som en fast del af virksomheders markedsføring og kommunikation. En af de primære årsager er, at sociale medier som Facebook, Instagram og sågar Snapchat kan give forbrugerne et unikt indblik i virksomhedens dagligdag. Derudover er markedsføring og kommunikation via sociale medier en fremragende måde, hvorpå virksomheder kan skabe dialog med nye såvel som eksisterende kundeemner. En anden – og mindst lige så stor – fordel ved social media marketing er, at dette unægtelig er en noget billigere markedsføringsmetode, sammenlignet med eksempelvis TV-reklamer og radiospots.

I forbindelse med markedsføring via eksempelvis Facebook og Instagram, er det ligeledes blevet muligt at skabe 100 % fokuseret markedsføring med en lang række dertil udviklede værktøjer. Disse værktøjer gør det muligt for virksomheder at gennemskue hvem, hvad og hvornår i forhold til deres målgruppe(r) og de produkter og ydelser, der sælges.

B2B og de sociale medier

Det er naturligvis ikke kun virksomheder, hvis primære kunder er de private forbrugere, der markedsfører sig via sociale medier. Virksomheder, hvis primære målgruppe er andre virksomheder, markedsfører sig ligeledes via sociale medier, men dette foregår dog på en markant anderledes måde. Når vi taler markedsføring via sociale medier, målrettet B2B-kunder, er der selvfølgelig virksomheder, der anvender Facebook som en fast del af deres markedsføring og med god grund. Facebook markedsføring har det nemlig med – i kraft af de ubeskriveligt mange daglige brugere – at skabe et buzz omkring den respektive virksomhed. Ud over Facebook er der LinkedIn, der først og fremmest er en platform til at udvikle og pleje sit professionelle netværk. Mediet anvendes dog også af virksomheder i forbindelse med social media markedsføring målrettet deres kunder, der, tit og ofte, er andre virksomheder.

SoMe og SEO

En spændende udvikling i forhold til social media marketing er, at det er blevet muligt at kombinere en solid indsats på eksempelvis Facebook med SEO-kampagner. Det betyder, I med fordel kan tænke SEO med ind som en del af jeres social media plan og hvis I ikke er så trænede i at planlægge kommunikation og markedsføring med SEO, kan Podi naturligvis hjælpe jer med dette. Udover vores ekspertise i social media marketing, har vi nogle dygtige samarbejdspartnere, med hvem vi arbejder, når vi skal have kombineret en af vores ydelser med andre produkter indenfor digital markedsføring.

For en uforpligtende snak om jeres muligheder for markedsføring via sociale medier, kontakt os allerede i dag – vi glæder os til at fortælle, hvordan vi kan skabe værdi for jeres virksomhed.

Facebook

PODI har opdateret sit coverbillede. ... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Når man er på kundebesøg, så klæder man sig efter forholdene. Så på med vest og hjelm, og ud på den store skrotplads 😁
Se hvad der kom ud af et godt besøg hos Uniscrap A/S på deres Facebookside 👍
... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Er din hjemmeside
responsiv? 💻

Med et responsivt website får du en hjemmeside,
som passer til alle skærmstørrelser!

Ring og høre mere på tlf.: 22 32 38 37 eller kom forbi til en kop kaffe og lad os tage en snak om netop dine ønsker.
... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Podi ... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

PODI har opdateret sit coverbillede. ... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Facebook
Vil du gerne ringes op?