De sociale medier

De sociale medier

Traditionelt set er sociale medier online platforme, hvorpå deres brugere kan interagere med andre brugere og derved skabe det sociale samspil, der i sagens natur udgør begrebet ”sociale medier”.

Derfor giver det også ganske god mening, når virksomheder – ligesom de fleste private brugere – vælger at interagere med deres kunder via social media platforms.

Ved at skabe en tilstedeværelse, hvor jeres kunder også færdes, vil I få en unik mulighed for at skabe en tæt relation til nye såvel som eksisterende kundeemner. Når I er tilstedeværende lige dér, hvor jeres kunder også er det, øger I samtidig muligheden for at blive valgt til fordel for de af jeres konkurrenter, der enten slet ikke befinder sig på sociale medier eller som ikke formår at skabe denne dialog med selv samme målgruppe.

B2C og de sociale medier

Blandt de private forbrugere, både i Danmark og på verdensplan, er Facebook til stadighed det sociale medie med den suverænt største tilslutning – 3,5 milliarder daglige brugere og 3 millioner i Danmark. Derudover har Instagram, Twitter, danske Snapchat og sågar bloggerplatforme vundet stort indpas for virksomheders digitale markedsføring.

Få et uforpligtende
tilbud indenfor få timer






Når vi taler sociale medier og markedsføring rettet mod de private forbrugere, er der adskillige medier, der anvendes som en fast del af virksomheders markedsføring og kommunikation. En af de primære årsager er, at sociale medier som Facebook, Instagram og sågar Snapchat kan give forbrugerne et unikt indblik i virksomhedens dagligdag. Derudover er markedsføring og kommunikation via sociale medier en fremragende måde, hvorpå virksomheder kan skabe dialog med nye såvel som eksisterende kundeemner. En anden – og mindst lige så stor – fordel ved social media marketing er, at dette unægtelig er en noget billigere markedsføringsmetode, sammenlignet med eksempelvis TV-reklamer og radiospots.

I forbindelse med markedsføring via eksempelvis Facebook og Instagram, er det ligeledes blevet muligt at skabe 100 % fokuseret markedsføring med en lang række dertil udviklede værktøjer. Disse værktøjer gør det muligt for virksomheder at gennemskue hvem, hvad og hvornår i forhold til deres målgruppe(r) og de produkter og ydelser, der sælges.

B2B og de sociale medier

Det er naturligvis ikke kun virksomheder, hvis primære kunder er de private forbrugere, der markedsfører sig via sociale medier. Virksomheder, hvis primære målgruppe er andre virksomheder, markedsfører sig ligeledes via sociale medier, men dette foregår dog på en markant anderledes måde. Når vi taler markedsføring via sociale medier, målrettet B2B-kunder, er der selvfølgelig virksomheder, der anvender Facebook som en fast del af deres markedsføring og med god grund. Facebook markedsføring har det nemlig med – i kraft af de ubeskriveligt mange daglige brugere – at skabe et buzz omkring den respektive virksomhed. Ud over Facebook er der LinkedIn, der først og fremmest er en platform til at udvikle og pleje sit professionelle netværk. Mediet anvendes dog også af virksomheder i forbindelse med social media markedsføring målrettet deres kunder, der, tit og ofte, er andre virksomheder.

SoMe og SEO

En spændende udvikling i forhold til social media marketing er, at det er blevet muligt at kombinere en solid indsats på eksempelvis Facebook med SEO-kampagner. Det betyder, I med fordel kan tænke SEO med ind som en del af jeres social media plan og hvis I ikke er så trænede i at planlægge kommunikation og markedsføring med SEO, kan Podi naturligvis hjælpe jer med dette. Udover vores ekspertise i social media marketing, har vi nogle dygtige samarbejdspartnere, med hvem vi arbejder, når vi skal have kombineret en af vores ydelser med andre produkter indenfor digital markedsføring.

For en uforpligtende snak om jeres muligheder for markedsføring via sociale medier, kontakt os allerede i dag – vi glæder os til at fortælle, hvordan vi kan skabe værdi for jeres virksomhed.

Facebook

Podi var medarrangør på velgørenheds arrangementet med Jesper "Kasi" Nielsen i Idrætscenter Vendsyssel i Vrå, hvor Jesper holdt en spændende og levende foredrag og op- og nedture i erhvervslivet og sportsverden

Tjek artiklen ud
ditvendsyssel.dk/lokale-nyheder/kasi-jesper-vaeltede-vraa-med-spaendende-og-levende-foredrag.aspx
... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Med ønsket om et lykkebringende 2018 ønsker vi hos Podi kunder, venner af huset, kollegaer og andet godt folk ....Godt Nytår ... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Årets netværker 2017 i Vendsyssel FFs Erhvervsnetværk blev Henrik Thomsen, der er partner i Podi.dk

Torben Jespersen er facilitator for netværket fortæller, at der er en blanding af lokale virksomheder fra Hjørring og omegn samt nogle fra eksempelvis Aalborg. Vi ligger meget vægt på at det skal give værdi, samtidig skal det også være sjovt.

For Podi er erhvervsnetværket i VFF vigtigt, fortæller Henrik Thomsen. Det giver masser af glæde og energi at hjælpe sine kollegaer i netværket med at få nye kontakter. Samtidig er der også god økonomisk fornuft i at deltage i netop dette netværk.

Der er en meget positiv stemning blandt kollegaerne, så skulle du overveje om det er noget for din virksomhed, så er der endnu et par ledige pladser tilbage.
... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Hos Podi er vi med at arrangere foredraget "Hvor der er vilje, er der vej" med Kasi Jesper til fordel for hjælpe organisationen Help Africa - Fredag 12. januar kl 14.00 i Idrætscenter Vendsyssel i Vrå

"Intet er umuligt - opskriften på hvordan man bygger globale brands, om altid at være den bedste til virksomhedskultur, og så selvfølgelig aldrig give op"
Citat Kasi Jesper.

Hvem er Jesper Laustrup Nielsen?
Kendt som Kasi-Jesper eller Jesper "Kasi" Nielsen, er en dansk erhvervsleder, der på få år opbyggede Kasi-Group, en succesrig virksomhed inden for salg af smykker.

I offentligheden er han nok mest kendt for sine sportssponsorater inden for håndbold og fodbold, idet Kasi-Group med Nielsen i spidsen, har sponsoreret fodboldklubben Brøndby IF, samt håndboldklubberne Rhein Neckar-Löwen og AG Håndbold (fra sommeren 2010 AG København).......

Arrangører: Help Africa - læs mere på helpafrica.foundation/
Alle indtægter går ubeskåret til Helpafrica Uganda
... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Udviklingsdag på Restaurant Hedelund i Brønderslev for Podi :-) ... See MoreSee Less

Se på Facebook
·Del

Facebook
Vil du gerne ringes op?