Podi - Markedsføring i Øjenhøjde

Hvilken målsætning har din virksomhed med at annoncere på Facebook?

Facebook giver mulighed for en del forskellige måder, at få konverteringer eller salg på derfor er det vigtigt, at vælge det rigtige setup til din Facebook kampagne. Facebook tilbyder mange forskellige former for annoncer. Vi samarbejder med dig som kunde, så vi vælger rigtigt og sikrer os det optimale udbytte af dit kampagne budget.

Uanset om du ønsker flere tilmeldinger til din begivenhed, afspilninger af din reklamevideo, flere kunder i din fysiske butik, flere likes på din Facebook side eller flere kunder på din webshop, så kan vi hjælpe dig.

Vi har listet de forskellige annoncetyper samt hvordan vi hjælper dig som kunde, med at nå dine mål, når du annoncerer.

Vil du have flere klik (besøgende) til din hjemmeside

Ønsker du flere besøgende på din hjemmeside, der læser om netop det, du ønsker at fortælle eller vil du sælge flere varer fra din webshop? Facebooks annonceværktøjer kan hjælpe med netop dette.

Facebook er fantastisk for dig, der gerne vil fortælle noget som folk nødvendigvis ikke lige står og efterspørger. På Facebook kan du segmentere på geografi, alder, køn, interesser osv. Dette er unikt i forhold til Google, hvor folk kun bliver ramt på noget de efterspørger.

Hvad er din målsætning?

Vis dit produkt til Facebook læserne

Siden Facebook introducerede Multi-Product har rigtig mange benyttet sig af denne mulighed. Du har mulighed for at markedsføre op til 5 produkter (billeder) med hver sin beskrivelse, link og overskrift i en og samme annonce. Læserne kan skifte mellem de enkelte billeder.

Sælger du serviceydelser kan denne mulighed også med fordel benyttes. Kreative billeder kan ”fange” læsernes opmærksomhed og give flere besøgende til din hjemmeside.

Det er let af måle hvilke produkter, der skaber mest opmærksomhed via klik på billederne og eventuelle køb.

Vil du have dit budskab længere ud?

Vi du gerne nå længere ud med dine budskaber og ramme endnu flere potentielle kunder end du gør i dag med dine organiske opslag?

Boost af opslag, hvor du kan segmentere mod netop din defineret målgruppe, kræver det at indholdet og det tekniske er rigtigt sammensat ellers opnår du ikke de bedste resultater.

Videovisninger

Facebook ”løfter” videovisninger i deres algoritme, derfor anbefaler vi, at du bruger videovisninger i din annoncering på Facebook.

Facebooks brugere beviser gang på gang, at de gerne vil se annoncer, der bruger video. Når læserne scroller forbi videoen går den automatisk i gang, dette skaber opmærksomhed mod videoen.
Vi anbefaler en maksimal længde på 40-45 sekunder for en video. Det er super vigtigt, at de første sekunder ”fanger” læseren ellers er læseren allerede videre til noget andet.

Det er muligt, at se statistik på hvor meget af videoen folk ser og dermed ændre den, såfremt de falder af på et bestemt sted. Desuden kan du se hvor mange, der er klikket videre til din landingsside og eventuelt har købt din vare.

Nye likes til din Facebookside

Tidligere gjaldt det om at få flest mulige likes, i dag er det kvaliteten af dine likes, der er afgørende. Derfor skal du tænke dig grundigt om, når du laver en konkurrence. Facebook kigger i dag på, hvordan dine opslag klarer sig i forhold til dine likes. Klarer de sig godt, ja så når opslagene længere ud og værdien af din markedsføring stiger.

På grund af Facebooks algoritme bør du derfor kun have likes, der har en oprigtig interesse i din virksomhed og dine produkter og som har lyst til at like og dele de opslag, du viser dem.

Derfor går vi kun efter at skaffe de rigtige likes og ikke bare skaffe et stort antal nye likes, der ikke er aktive for din Facebookside og som vil påvirke dine Facebookside negativt.

Lead indsamling

Lead indsamling er et af Facebooks seneste tilkomne værktøjer er lead annoncer. Her er der tale om annoncer, der tilskynder, at folk signer op på jeres nyhedsbrev eller deltager i en undersøgelse af hvad folk synes om jeres produkt eller som lead til at få tilsendt en vareprøve. Det kan også være en bilforhandler, der gerne vil have folk ind til åbent hus og testkøre den sidste nye model, du gerne vil have din Facebook annonce til at hjælpe med.

Facebook samler informationerne uden at skulle kede folk med, at de skal udfylde en formular. Folk har jo allerede en profil på Facebook med data som alder, geografi, køn osv. Derved slipper dine potentielle kunder med at skulle udfylde en formular. Det giver altid et stort frafald, når potentielle emner/kunder skal gøre noget ekstra.