Tilbage

Annoncering der skaber
– bundlinje med Google Ads

Vælg annonceringspakken
der passer til dig

Til hjemmesider
Søgeordsanalyse
25 søgeord
102 annoncer
Display annoncer produceres
Remarketing
Løbende optimering
Månedlige rapporter
-
-
-
-
-
BRONZE 2.000,-
Pro-pakken
Søgeordsanalyse
50 søgeord
202 annoncer
Display annoncer produceres
Remarketing
Løbende optimering
Månedlige rapporter
Google shopping
Konverteringssporing
ROAS beregning
Custom dashboard
Månedligt online møde
GULD 4.000,-
Til webshops
Søgeordsanalyse
25 søgeord
102 annoncer
Display annoncer produceres
Remarketing
Løbende optimering
Månedlige rapporter
Google shopping
Konverteringssporing
ROAS beregning
-
-
SØLV 2.500,-

Annoncering
der giver succes

Selvom du har fået opbygget den flotteste og smarteste hjemmeside eller webshop,
kan det være svært at indfange besøgende til din side.

Med en effektiv og veltilrettelagt Google Ads kampagne rettet mod din målgruppe,
opnår du de bedste resultater for din virksomheds annoncering.

1
Er Google Ads dyrt?

Nej, det behøver det ikke at være, hvis arbejdet gøres rigtigt.

Hos Podi tager vi en fast pris for at lave alt det administrative arbejde, dertil kommer omkostningerne til at købe rækkevidde/annoncering hos Google.

Har du en webshop, kan vi måle på om det rent faktisk kan svare sig at købe annoncering på Google.

Har du en hjemmeside er det ofte ikke muligt at måle helt konkret på, om det kan betale sig at annoncere på Google.

Men har du eksempelvis en restaurant, hvor der er bordbooking, kan en metode være at måle på hvor mange, der klikker på ”Bestil bord” og hvor mange der rent faktisk bestiller bord. Tilsvarende metoder benytter vi os af i forhold til andre brancher.

Hvorfor skal du annoncere på Google?

Med søgemaskiner som Google, der er befolkningens primære kilde til informationer og indkøb, er det vigtigere end nogensinde før, at dine potentielle kunder nemt kan finde dig og dine produkter/ydelser online.

Google Ads fremhæver dine produkter/ydelser, derved får du flere ordrer i webshoppen eller flere kontakter dig.

Hos Podi sørger vi for at opsætte dine Google kampagner på baggrund af en grundig søgeordsanalyse og strategi.

2
3
Annoncetyper

Der findes flere forskellige annoncetyper ved brugen af Google Ads, når du er kunde hos Podi, laver vi et effektiv mix af de forskellige annoncetyper.

Søgeordsannoncer

Er tekstannoncer, der vises på resultatsiderne ved en Google søgning.

Ved fuld konkurrence er der 4 annoncer øverst på siden og 3 annoncer i bunden af siden.

Det er vigtigt at være øverst i søgeordsannoncerne for at få flest mulige klik.

4
5
Displayannoncer

Er en billedbaseret annonce, der vises på hjemmesider, der tillader Googles displayannoncer. Eksempelvis når du besøger Ekstra Bladets hjemmeside.

Displayannoncer kan designes visuelt på mange måder. Der findes også en række forskellige standardstørrelser.

Displayannoncer kan vises på specifikke placeringer som vælges ud fra målgruppevalget på de hjemmesider, der er en del af Googles displaynetværk.

En anden metode er Custom intent. Her målrettes der mod dem, der besøger dine konkurrenters hjemmesider og webshops. På denne måde bliver dine annoncer et alternativ til dine konkurrenter. Denne annonceringstype minder meget om remarketing i forhold til brugerne og deres færden.

Den sidste måde er remarketing, der en god måde at målrette sine annoncer på og nok den mest anvendte måde.

Her målrettes der mod, hvad brugerne har interageret med af hjemmesider/webshops. Har du eksempelvis en tømrervirksomhed til tilbyder ydelser som: ”Nyt Tag”, ”renovering af køkken” og ”ombygning” – Ja, så målretter vi din annoncering ud fra ydelserne, som de besøgende på din hjemmeside har besøgt eksempelvis ”Nyt tag”. Den besøgende vil herefter blive eksponeret for annoncering, når de har besøgt din hjemmeside eller webshop.

Google Shopping

Kan kun benyttes, når du har en webshop. Du kender sikkert Google Shopping, når du har søgt efter produkter, du gerne vil købe online f.eks. et par sko. Annoncerne vises enten som en karrusel i toppen af søgeresultaterne eller som et gittervisning i højre siden af skærmbilledet. Google Shopping tager udgangspunkt i produktattributterne, der er defineret for dit product feed.

Google Shopping kan være meget effektiv, når du har en webshop. Der er mulighed for at få flere produkter vist i en kategori, hvor der ikke er alt for hård konkurrence.

6
7
Videoannoncering

Youtube ejes af Google og er grundlaget for al videomateriale som forbindes med Google. Annoncering ses i flere forskellige former eksempelvis i 5 sekunders visninger. Her betaler du kun som annoncør, når alle 5 sekunder af videoen ses. Er der tale om en +30 sekunders video, betaler du kun for klikket.

Disse videoer kan ikke skippes efter 5 sekunder, derfor får du ofte mere end 5 sekunders eksponering af din annonce – altså gratis branding, da der jo først skal betales efter minimum 30 sekunders visning. Der findes en række andre forskellige annoncetyper, der vælges alt efter målgruppe og behov.

Hvordan kommer man til at ligge øverst på Google?

Det er din AdRank, der afgør din annonces placering. Derfor opnår en hjemmeside/webshop med en høj AdRank bedre placeringer og dermed flere klik på deres annoncer. AdRank afgøres af din maksimale budpris pr. klik gange dit kvalitetsresultat.

Som Google Ads kunde hos Podi kan du løbende følge med i hvordan din annoncering klarer sig. Det sker via et link til en resultatside. Yderligere får du hver måned en rapport over periodens resultater. Vi optimerer løbende annonceringsresultaterne og dermed forbereder vi løbende dine resultater på Google Ads.

Vi baserer vores annoncer alt efter, hvilke ord din målgruppe vil søge på, så du fanger præcis dem, du vil have fat i, og ikke betaler for de overflødige klik. Derfor er det vigtigt, at dine annoncer sættes korrekt op – hvilket vi hos Podi er eksperter i.

8

Succes med Podi

Lad Podi forvandle dine online muligheder til mærkbare resultater og således skabe salg til din virksomhed.

22 32 38 37

Analyse af hjemmeside