Facebook bureau

SoMe manager – når din virksomhed skal være synlig på sociale medier. Søger du hjælp til Facebook annoncering og Facebook markedsføring, så kontakt Podi. Indenfor digital markedsføring er der annoncering på Facebook, SEO optimering m.m. Podi rådgiver om Facebook markedsføring m.m. på SoMe (sociale medier). Det er Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn m.m.

Brug vores Some manager som din eksterne kollega

Ved at annoncere på de sociale medier når du lettere nuværende samt potentielle målgrupper. Facebook er verdens største blandt de sociale netværk. Du betaler en CPM-pris, som er en pris på baggrund af visningsbasis og ikke betaling pr. klik som i AdWords. Derfor skal segmentering af potentielle kunder være snæver og målrettet. Det giver optimale resultater og ROAS-tal (Return on Ad Spend). Podis SoMe Manager forklarer dig om det på forståeligt dansk, for det er lidt teknisk.  Vælg en god strategi med konkrete resultater som mål. Mål er fx øget salg på hjemmesiden eller tilmelding til events. Sæt et rimeligt beløb af til Facebook annoncering frem for et skyhøjt beløb. Det virker sjældent 10 gange bedre.

På Facebook kan Podis SoMe Manager splitteste tekster, billeder samt videoer i samme annonce-ID gennem dynamisk annonceindhold. Podi foretrækker at opbygge salgstragte med people-based data frem for cookie-based data. Vi skal kende målet for Facebook annonceringen, før vi går i gang – fx flere tilmeldinger til et kursus. Derpå kan vi planlægge, hvilke budskaber og annonceformater vi vil bruge. I samme målgruppe kan du få vist annoncer til mændene og andre annoncer til kvinderne. Dine annoncer giver herefter et øget afkast. På Facebook kan uploades emailadresser og kopimålgrupper m.m.

Til webshops kan du indsamle tilmeldinger til nyhedsbrev. Du får gentagne chancer med at sælge til kunderne end kun første annonce. Vælg en type kampagne, som synkroniserer i forhold til produkterne. Disse annoncer viser produkter, brugeren før har valgt at klikke på. Det giver optimal relevans og mere konvertering. Facebook medtager prisreduktioner, nye produkter og lagerstatus.

Almindelig retargeting målretter sig mod personer, som før har interageret med din hjemmeside, Facebook side, nyhedsbrevstilmelding m.m. Med til Podis segmenteringskriterier hører demografiske forhold som uddannelse, alder, branche eller geografi.

Facebook har forskellige formater til annonceringsarbejdet. Der er karruselannoncer, leads ads annoncer. Brugeren modtager informationer fra din virksomhed såsom tilbud eller nyhedsbreve. Facebook gemmer fx brugerens navn, telefonnummer og email. Der er også videoannoncering, Facebook Kanvas, Facebook Collections m.m. Prøv at påvirke og modne dine kunder til køb. Jo flere gange en kunde påvirkes, desto større chance for salg.